ייעוץ כלכלי למשפחות | ייעוץ לכלכלת המשפחה | ייעוץ פיננסי למשפחות

ייעוץ כלכלי למשפחות | ייעוץ לכלכלת המשפחה | ייעוץ פיננסי למשפחות

 

 

ייעוץ לכלכלת המשפחה: כיצד משיגים איזון תקציבי

הבעיה של גירעון בתקציב המשפחתי בין ההכנסות להוצאות השוטפות ידועה גם בשם הפופולארי "אוברדראפט" או "מינוס". כאשר יש גרעון חודשי נניח של 500 ₪ בחודש , בשנה זה יגיע ל 6,000 ₪ ולאחר 5 שנים הגירעון עולה ל 30,000 ₪ שהוא כבר איום משמעותי על היכולת להיחלץ ממנו בדרכים פשוטות. בדרך כלל, הניסיון לסגור גירעון באמצעות לקיחת הלוואה חדשה, כאשר הפער בין ההכנסות להוצאות נשמר, נדון לכישלון, כי הניסיון לסגור מינוס באמצעות הלוואה נותן רגיעה של מספר חודשים, הפער בין ההכנסה להוצאה נשמר וגדל כי הלוואות צריך להחזיר ולכן החזר ההלוואה מתווסף להוצאה החודשית וכך מעגל הקסמים של האוברדרפט המשיך להתנפח והמצב רק מחריף בעקבות נטילת ההלוואה.

מה הסיבה לכך שאנשים מכניסים את עצמם למצב של אוברדרפט ?  הסיבה לכך יכולה להיות חוסר מודעות פיננסי, ניסיון להתמודד עם המצב הבעייתי באמצעות הדחקה, או שיש רצון להיות ברמת חיים שההכנסה אינה תומכת בה.

 

ייעוץ פיננסי למשפחות: דרכי התמודדות עם האוברדרפט

הדבר הראשון הוא לא לברוח ולא להתעלם מהבעיה, לקחת את כל הדוחות שנשלחים מהבנק, מחברת האשראי, ביטוח, תקשורת ועוד ולרשום כל הוצאה וכל חריגה, לעשות מיפוי של כל הוצאה וכל הכנסה כאשר הכוונה היא להקטין הוצאה ולהגדיל הכנסה.

ככל שמתחילים להתמודד עם המצב בשלב מוקדם יותר כך יגברו סיכויי ההצלחה כי הגירעון הוא עדיין בשלב שאפשר לתקן, לא כך המצב שהמשפחה נושאת חטוטרת של 100,000 ₪ הלוואות מהבנק, הלוואות מחברים וקרובי משפחה ומינוס בבנק של 30,000 ₪ כאשר ההכנסה החודשית של המשפחה היא 10,000 ₪ , זה כבר מצב שדורש ניתוח קשה.

רוב האנשים חסרי הבנה כלכלית להתמודד ולכן הדרך הנכונה היא להיעזר בייעוץ פיננסי למשפחה שייתן מענה רחב והוליסטי לצרכים הכלכליים וגם לחזון המשפחתי.

עצימת עין מן הבעיה מתוך ציפייה כי דברים יסתדרו מעצמם, הדבר הזה מן הסתם לא יצליח, החוב שנצבר בבנק צובר ריבית פיגורים דורסנית שמנפחת את הסכום, מכאן הדרך לאיבוד שליטה קצרה, ואז מגיעים גם ל : 

מוגבלות בבנק

בעיות עם כרטיס האשראי

תביעה מהבנק לתשלום החוב במסלול של הוצאה לפועל

מכירת הבית

 

שלבי ההתמודדות עם האוברדראפט

בדרך כלל, בשלב הראשון יש ניסיון להתמודד עם המצב בדרך של הקטנת הוצאות, אולם אין בדיקה פיננסית נכונה של כלל ההוצאות, אין הסתכלות על החזון המשפחתי והצרכים אל מול ההכנסה, לכן צמצום ההוצאות יכול ליצור משברים משפחתיים, חוסר מענה לצורכי המשפחה ומכאן הדרך לכישלון.

תחומי ההוצאה המשפחתית מורכבים מהתחומים הבאים : 

דיור – משכנתא או שכירות

ביטוחים

רכב – דלק, ביטוח, תיקונים

תקשורת – טלפונים, קווי, נייד, אינטרנט

מזון

חינוך

בריאות

פנאי

 

ייעוץ כלכלי למשפחות מאיש מקצוע

כאשר משפחה נכנסת לקשיים כלכליים יש רצון להקטין בהוצאה, הדבר האחרון שעולה בדעת משפחה במצב כלכלי קשה הוא לקחת יועץ כלכלי בתשלום, למרות שזה הדבר הכי חשוב לעשות, זה מזכיר את הבדיחה על אדם דתי שהיה בים והספינה הייתה במצב קשה, רב החובל ביקש לזרוק דברים מיותרים והאדם הדתי החליט לזרוק את התפילין... זה בדיוק כמו הניסיון לחסוך ביועץ כלכלי כאשר המשפחה נמצאת בחוסר איזון תקציבי. יועץ כלכלי למשפחה יוכל לראות את נקודות השבר ואת היכולת להבראה כלכלית שהמשפחה חסרת יכולת לראות, אדם מבחוץ בעל ראייה כלכלית הוליסטית יוכל להאיר את עיני המשפחה לכיוון הנכון להבראה כלכלית.

 

ייעוץ עיסקי
ייעוץ משפחתי
ייעוץ פנסיוני
אימון אישי
בניית אתרים דיגידם  בניית אתרים בירושלים

   

עמרם בן ישי, יועץ כלכלי, יועץ למשכנתאות, ייעוץ למשכנתא , יועץ פנסיוני, יועץ עסקי ופיננסי לעסקים ועמותות, מאמן, יועץ לכלכלת המשפחה, מיחזור משכנתאות, גיוס הלוואות לעסקים מקרנות מדינה ובנקים ועוד. שירותי הייעוץ בכל הארץ ובפרט בירושלים, מודיעין, מעלה אדומים, בית שמש, מבשרת ציון, גבעת זאב, גוש עציון והסביבה.

 

 

רח’ הל”ה 15/9 ירושלים | נייד: 052-2735209 | מייל   beamram888@gmail.com